Edini pravi način za dvig imunskega sistema

Za lastno zdravje, osebno zadovoljstvo in nenazadnje tudi za dober imunski sistem smo ljudje odgovorni sami. Drži sicer, da je nekaj dejavnikov, ki vplivajo na naše dobro počutje in zdravstveno stanje, genetsko pogojenih, vendar pa so v pretežni meri odvisni od našega načina življenja, katerega temelje so za nas v otroštvu in mladostništvu postavili že naši starši. Ne glede na to, kakšen način življenja imamo, vedno je še prostor za izboljšave in spremembe naših vsakodnevnih navad.

Predstavljamo vam 6 ključnih zdravih navad, ki vam bodo pomagale dvigniti imunski sistem na visoko raven, hkrati pa se boste veliko bolje počutili v svojem telesu.

1. ZDRAVA PREHRANA

Kvalitetna zdrava in uravnotežena prehrana je ključ do dobrega počutja in močnega imunskega sistema. Za delovanje namreč naše telo potrebuje gorivo in to gorivo je hrana. Zato niti slučajno ni vseeno, kakšno hrano jeste. Pomembno je, da je pridelana na kakovosten, čim bolj naraven način, priporočljivo pa je uživanje lokalne in sezonske hrane, predvsem zelenjave in sadja, polnovrednih žitaric in kvalitetnih virov baljakovin. Takšna živila najdete tudi v naši ponudbi, saj se trudimo za vas pripraviti kar najbolj naravne domače pridelke in izdelke.

2. DOVOLJ ZAUŽITE TEKOČINE

Najboljša tekočina za nas je voda, ki sestavlja okrog tri četrtine človeškega telesa. Priporočljiv je tudi čaj, še posebej biološko pridelan ali doma posušena zelišča, ter sokovi iz sveže stisnjene zelenjave in sadja, seveda v zmernih količinah. Voda naj bo primerne temperature, bolje je nekoliko toplejša voda od mrzle, idealna je mlačna oziroma topla voda, še posebej na tešče. V tem primeru je namreč voda ob zaužitju po temperaturi bliže naši telesni temperaturi. Odrasel človek naj v povprečju popije od 2 do 3 litre tekočine dnevno, kar zadostuje za normalno delovanje organizma, ob večjem fizičnem naporu ali visokih temperaturah je potrebno količino ustrezno povečati.

3. GIBANJE

Človeško telo je ustvarjeno za gibanje. Že v zelo zgodnjem obdobju življenja je primarna potrebna dojenčka potreba po gibanju in igri. Zaradi tega je tudi v odrasli dobi izjemno pomembno ohranjati aktiven način življenja, saj redna telesna aktivnost pozitivno vpliva ne le na počutje, temveč preprečuje tudi številne bolezni, ki so v zadnjih desetletjih značilne predvsem za razviti svet. Priporočena je vsakodnevna zmerna telesna aktivnost v trajanju vsaj 30 minut, prav tako pa mnogi strokovnjaki priporočajo zelo intenzivno telesno aktivnost, pri kateri se srčni utrip močno poveča, vsaj za nekaj minut dnevno. Tako se namreč krepi srčna mišica, ki je temelj za delovanje našega organizma.

4. IZOGIBANJE STRESU

Umirjeno, sproščeno in pozitivno naravnano življenje je eden od ključnih dejavnikov za dober imunski sistem. Stres namreč negativno vpliva na imunski sistem. Imunske spremembe, ki nastanejo kot odgovor na stres v našem telesu, so zgolj prilagojeni mehanizmi imunskih sprememb, ki nastanejo kot odgovor na okužbo. Tako dolgotrajni stresni stimulus vzpostavlja kronično vnetno stanje v našem organizmu, ki ga ne povzroči vdor mikrobov, ampak dolgotrajna izpostavljenost kortizolu. V boju proti stresu poleg izogibanju stresnim situacijam pomaga tudi pozitivno mišljenje, dobri medsebojni odnosi v družinskem in službenem okolju, dovolj sprostitve in počitka ter uspešno premagovanje življenjskih ovir.

5. ČAS V NARAVI

Preživljanje časa v naravi deluje na telesno odpornost oziroma imunski sistem kot multivitamin, saj ščiti pred različnimi boleznimi, na primer depresijo, diabetesom, debelostjo, rakom in mnogimi kardiovaskularnimi boleznimi. Večji del leta je pri nas narava v zelenih barvah, zelena barva pa pomirja tako telo kot tudi dušo. Sonce in svež zrak sta prava izbira za okrepitev imunskega sistema, saj sonce omogoča tvorbo vitamina D, ki je glavni faktor za dober imunski sistem, svež zrak pa blagodejno vpliva na pljuča, dihalni sistem in možgane. Otroci naj v naravi preživijo vsak dan vsaj nekaj ur, tudi odrasli pa bi si morali vzeti čas za sprostitev ali sprehod v naravi vsaj eno uro na dan.

6. KVALITETEN SPANEC

Če se zjutraj prebudite naspani, spočiti in dobre volje, ste najverjetneje dobro in dovolj dolgo spali. Pomembno je, da odrasli spijo vsaj 6 do 8 ur, spanec pa mora biti tudi kvaliteten, torej neprekinjen in na udobnem ležišču v prijetni atmosferi. Nezadosten ali nekvaliteten spanec negativno vpliva na imunski sistem, saj neposredno vpliva na krvni tlak, krvni sladkor, vnetja in na proizvodnjo hormonov. Pomanjkanje spanca povzroča neoptimalno delovanje teh procesov, kar dolgoročno vodi v različne zdravstvene težave, kot so na primer bolezni srca in ožilja, duševne bolezni in prebavne težave. Poskrbite torej za zdrav in kvaliteten spanec, vaše telo vam bo hvaležno.

Če želite okrepiti svoj imunski sistem, lahko z upoštevanjem teh preprostih vsakodnevnih navad dosežete tudi bolj zdrav način življenja, ki bo imel dolgoročno pozitivne posledice na vaše počutje in zdravje. Najpomembneje je gotovo, kaj vnesemo v telo, zato bodite pri izbiri hrane pozorni, da kupujete nepredelano, svežo, lokalno in naravno pridelano hrano. Navadno so takšni izdelki nekoliko dražji, vendar naj vam cena ne predstavlja glavnega razloga, ko se odločate o hrani, ki jo zaužijete. Predvsem bodite pozorni na kvaliteto, izvor in način pridelave hrane na vašem krožniku.

Za dober imunski sistem tako ne potrebujete nobenih dragih prehranskih dodatkov ali sintetičnih vitaminov, temveč le pozitivno mišljenje, voljo do življenja in aktiven, zdrav življenjski slog.

Kategorije